Najczęściej zadawane pytania

Czym jest portal TRANS-TACHO?

Portal TRANS-TACHO to portal Głównego Urzędu Miar, za pośrednictwem ktorego można korzystać on-line z usług GUM w zakresie tachografów. Portal jest dostępny za pośrednictwem serwisu internetowego.

 

Jak założyć konto na portalu TRANS-TACHO?

Aby założyć konto na portalu TRANS-TACHO:
1. Przy pierwszym wejściu na stronę systemu „Przeczytaj, jak przetwarzamy twoje dane” zaakceptuj RODO – kliknij na przycisk Zapoznałem się.
2. Jako niezalogowany użytkownik otwórz formularz rejestracji - Kliknij na link Rejestracja w prawym górnym rogu ekranu.
3. Wypełnij pola formularza.
4. Zatwierdź wprowadzone dane. Rozwiąż zadanie CAPTCHA (jeżeli wystąpi).
5. Aktywuj konto, klikając na link otrzymany w mailu.

 

Czy administracja miar ogłasza informacje publiczne w Biuletynie Informacji Publicznej?

Administracja miar ogłasza informacje publiczne w BIP. Każdy organ administracji miar prowadzi własny BIP. W przypadku GUM znajdziesz go tutaj.

 

Czy technik może założyć i administrować konto firmowe w Systemie TRANS-TACHO?

Tak, technik może założyć i administrować konto firmowe na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. Po zalogowaniu na konto osobiste należy dodać konto firmowe poprzez:

  • wybranie przycisku + Dodaj konto firmowe,
  • wypełnienie formularza,
  • wygenerowanie wniosku.

Następnie należy dostarczyć do Głównego Urzędu Miar wypełnione pełnomocnictwo, którego przykładowy wzór dostępny jest tutaj. Oryginał pełnomocnictwa można przesłać z wykorzystaniem formy:  

  • elektronicznej:
    • formularz pisma ogólnego w TRANS-TACHO złożony przez osobę fizyczną, do którego zostanie dołączony załącznik – pełnomocnictwo np. ze wzoru przygotowanego przez GUM (rekomendujemy plik pdf) zawierający elektroniczny podpis mocodawcy;
    • ​ePUAP;
  • papierowej:
    • ​​tradycyjna wysyłka Poczta Polska/firma kurierska;
    • osobiście w kancelarii głównej GUM.

Technik może również otrzymać dostęp do administrowania kontem firmowym, jeśli wcześniej konto zostało założone przez osobę umocowaną, np. członka zarządu.

 

Jak mogę zgłosić błąd Serwisu TRANS-TACHO?

Błąd może zgłosić zarówno zalogowany jak i niezalogowany Użytkownik systemu. W celu dokonania zgłaszania należy wybrać jedną z dwóch dostępnych metod:

  • link w stopce strony „Zgłoś problem działania systemu”;
  • formularz kontaktowy umieszczony w Module Wirtualnego Doradcy i Live Chat.

Użytkownik zalogowany ma do swojej dyspozycji trzecią metodę zgłaszania błędów - „Podsystem zgłoszeniowy”. W celu przejścia do podsystemu należy z menu głównego wybrać link "Strona startowa", a następnie wybrać kafelek "Podsystem zgłoszeniowy". Następnie z menu wideczonego na górze strony należy wybrać "Nowe zagadnienie" i dokonać zgłoszenia poprzez uzupełnienie danych. W celu zatwierdzenia zgłoszenia wybierz "Stwórz".