Jak korzystać z systemu?

Treści Portalu są dostępne zarówno dla użytkowników zalogowanych jak i niezalogowanych.

Użytkownik niezalogowany ma dostęp do wszystkich informacji ogólnych dostępnych na portalu. Może przeczytać opis dostępnych usług jak i przejrzeć dostępne rejestry.

Natomiast, aby w pełni korzystać ze wszystkich usług oferowanych przez portal należy się zalogować.

Użytkownik zalogowany do Portalu TRANS-TACHO posiada dostęp do:

  • danych zgromadzonych w Profilu Interesanta,
  • skorzystania i wypełnienia formularzy elektronicznych udostępnionych w ramach poszczególnych usług,
  • przesłania podpisanego dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami do wybranej Jednostki,
  • podpisania wysyłanych dokumentów podpisem elektronicznym weryfikowanym przez certyfikat kwalifikowany bądź Profilem Zaufanym,
  • wniesienia należnej opłaty,
  • sprawdzenia statusu sprawy,
  • odebrania decyzji administracyjnej (jeżeli będzie wydana) lub pisma wystosowanego w realizowanej sprawie.

Opis sposobu rejestracji jest dostępny: https://www.trans-tacho.gum.gov.pl/jak-zalozyc-konto

Szczegółowe informacje o tym jak: zalogować się, skonfigurować powiadomienia, złożyć wniosek, czy np. zaktualizować swoje dane, zostały zamieszczone w poniższych filmach instruktażowych:

Logowanie i podstawowe funkcjonalności systemu

  1. Rejestracja Klienta w Podsystemie Klienta
  2. Logowanie do Podsystemu Klienta (Węzeł Krajowy)
  3. Logowanie do Podsystemu Klienta (Certyfikat Kwalifikowany)
  4. Logowanie do Podsystemu Klienta (login i hasło)
  5. Nie pamiętasz hasła? – (odzyskiwanie/zmiana hasła)
  6. Zakładanie profilu firmowego
  7. Powiadomienia w Podsystemie Klienta
  8. Wersje robocze dokumentów
  9. Moje sprawy
  10. Moje płatności za wnioski
  11. Dostęp do rejestrów publicznych
  12. Szkolenia i egzaminy
  13. Zgłaszanie problemów działania systemu
  14. Poprawianie wniosków
  15. Dosyłanie dokumentów w sprawie
  16. Wirtualny doradca w Podsystemie Klienta
  17. Korzystanie z aplikacji mobilnej
  18. Instrukcja podpisywania Urzędowego Poświadczenia Doręczenia (UPD)

 

Certyfikacja technika (składanie wniosków)

  1. Złożenie wniosku - Rejestracja na egzamin
  2. Wniosek o wydanie certyfikatu technika
  3. Okresowe oświadczenia o niekaralności
  4. Zaświadczenie o ukończeniu okresowego szkolenia

 

Certyfikacja warsztatu (składanie wniosków)

  1. Wniosek o wydanie lub zmianę zezwolenia
  2. Aktualizacja wykazu wyposażenia
  3. Aktualizacja ewidencji zgłoszonych techników
  4. Certyfikacja warsztatu - Zawieszenie działalności
  5. Certyfikacja warsztatu - Wznowienie działalności
  6. Certyfikacja warsztatu - Zakończenie działalności
  7. Certyfikacja warsztatu - Cofnięcie zezwolenia
  8. Certyfikacja warsztatu - Aktualizacja danych

 

Certyfikacja podmiotu szkolącego (składanie wniosków)

  1. Wniosek o wydanie certyfikatu dla podmiotu szkolącego
  2. Szkolenia dla kandydatów dla techników
  3. Certyfikacja podmiotu szkolącego - Aktualizacja wyposażenia
  4. Certyfikacja podmiotu szkolącego - Aktualizacja wykładowców
  5. Certyfikacja podmiotu szkolącego - Aktualizacja danych

 

Certyfikacja tachografu (składanie wniosków)

  1. Wniosek o wydanie świadectwa homologacji typu
  2. Wniosek o wydanie świadectwa funkcjonalności
  3. Certyfikacja tachografu - Aktualizacja danych

 

Inne wnioski (składanie wniosków)

  1. Pismo ogólne
  2. Wniosek o udostępnienie danych z ewidencji podmiotów prowadzących warsztat

W celu uzyskania szczegółowych informacji o usługach dostępnych w TRANS-TACHO można skorzystać z pomocy wirtualnego doradcy dostępnego pod przyciskiem znajdującym się w prawym dolnym rogu ekranu.